مشاركة تدريسيتان من قسم علوم الكيمياء في مؤتمر الريادة و الابتكار و التميز في دبي
شاركت التدريسيتان في قسم علوم الكيمياء في كلية التربية للعلوم الصرفة (إبن الهيثم) الأستاذ المساعد الدكتورة منى سمير سعيد و الأستاذ المساعد الدكتورة رشا زهير جاسم في المؤتمر العالمي الرابع للريادة والابتكار والتميز، والذي عقد في دبي بدولة الامارات العربية المتحدة..
فقد إستضاف المؤتمر نخبة من المحاضرين والمحاورين الذين يمثلون خبرات متنوعة من أكثر من عشرين دولة من مختلف قارات العالم؛ كما ان عدد المشاركين تجاوز 250 مشاركا من دول مختلفة من بينها الإمارات العربية المتحدة، والمملكة العربية السعودية، والكويت، وعمان، والبحرين، والعراق، ومصر، والسودان والاردن والصين، وسنغافورة واندونيسيا والهند وجنوب افريقيا، والولايات المتحدة الامريكية.
وكان الاطار العام للمؤتمر هو الابتكار والتميز من خلال بناء ثقافة التعلم : الفرد، المؤسسة، المجتمع ، اذ ركز المؤتمر على مناقشة هذا الاطار من خلال ثلاث مستويات هي المستوى الفردي والمؤسسي والمجتمعي مع استعراض عدد من التجارب المؤسسية والذاتية والمجتمعية في مجال بناء ثقافة التعلم كضمان حقيقي لتاصيل الابتكار والتميز .
Participation of two professors from the Department of Chemistry in the Leadership, Innovation and distinguished Conference in Dubai
The two professor from department of Chemistry Asst.prof.Dr.Muna Sameer Said and Asst.prof.Dr.Rasha zuhair Jasim participated in the international conference of leader ship ,innovation and distinguished conference where it was held in Dubai
The conference was hosted numbers of lecturers and experts representing over 20 countries from around the world. The number of participants exceeded 250 participants from different countries including the United Arab Emirates, Saudi Arabia, Kuwait, Oman, Bahrain, Iraq and Egypt. , Sudan, Jordan, China, Singapore, Indonesia, India, South Africa, and the United States
The conference’s framework was innovation by building a culture of learning: the individual, the institution and the community. The conference focused on discussing this framework through three levels: individual, institutional and societal, With a review of a number of institutional, self-community and community experiences in building a learning culture as a real guarantee of innovation and distinguish